Bali Baby - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu Bali Baby - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

Bali Baby

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

30 September 2013 | Indonesië, Sanur

Maar weer eens een kleine update plaatsen. 15 sept, ben ik vertrokken van Singapore naar Bali. Netjes opgepikt door de duikschool, maar wat een gekken huis op het vliegveld hier. 20.000 mensen moeten allemaal tegelijk een visum halen en door veel te weinig douane beambten. En dat kost tijd. Tevens voor het eerst in mijn leven mijn eerste miljoen gepind. Maar goed eenmaal buit de terminal, wat me toch een kleine 2 uur heeft gekost, stond mijn lift naar de duikschool netjes op mij te wachten. Na alle formaliteiten te hebben afgerond, werd ik af gezet bij mijn verblijfplaats voor in ieder geval de komende 4 weken. Absoluut niet verkeerd, en na mijn verblijf bij Paul & Julie, heb ik weer een kamer voor mezelf. Best wel relaxed.

Maandag en dinsdag stonden er fun duiken op het program. Maandag niks aan het handje, en alles verloopt volgens plan. Dinsdag is een iets ander verhaal. De eigen boten van Bali scuba waren vol, en ik kwam op een gehuurde boot trecht. Op zich niks mis mee, en alles ging prima, totdat we de 3de en laatste duik gingen maken. Dit was een drift duik, dus het is de bedoeling dat de boot ons een beetje volgt, omdat we niet weer op dezelfde plek weer het water uit komen. Toen wij aan het eind van onze duik boven kwamen, je raad het al, geen boot. Geen probleem, en om ons nog maar iets meer zichtbaar te maken, haal ik mijn SMB ook maar uit mijn zak, en blaas deze op. Maar dat levert niks op. Het duurde uit eindelijk 45 minuten voordat de boot op komt dagen. De schipper was in slaap gevallen. Dit was dan ook meteen de laatste keer dat zij werden ingehuurd door Bali scuba.

Woensdag on officieel begonnen met de IDC. Kennis gemakt met iedereen en hebben we alle scuba skills gedaan. Dit gaf de course director een goed beeld van onze skills. Ik doe samen met een ander jonge de opleiding tot instructeur, en een andere nederlander volgt de opleiding tot IDC Staf instructor. Met mijn skills is gelukkig weinig mis. Van de 20 skills scoor ik 19 vijfen en 1 vier. Het hoogste is een 5 en het laagste een 1. Dus dat zit wel goed.

Op het moment van schrijven heb ik grootste gedeelte al achter de rug. Vandaag hebben we ons de hele dag bezig gehouden met de Emergency First Responder Instructor course. Met als afsluiting een examen, die ik gelukkig gehaald heb met 93%... Maar dit is dan wel een openboek examen. Morgen staat de laatste training op het programma, en dan gaan we ons Woensdag en Donderdag bezig houden met een test IE, en dan begint Vrijdag middag het echte werk… Kan niet wachten. Ik hoop dan maandag en dinsdag nog twee dagen van fun duiken te kunnen maken, en dat moet ik maar eens gaan verzinnen wat de volgende stap gaat zijn. Ben langzamerhand al wel een beetje aan het kijken naar werk als Instructeur, maar tot zover nog geen suc6. Gelukkig is Bali niet zo duur, dus ik hoef me daar nog niet erg veel zorgen over te maken.

Wordt vervolgt…….

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 20030

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: