Still Alive!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu Still Alive!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

Still Alive!!

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

17 December 2012 | Australië, Townsville

Zo, het is enige tijd geleden, dus tijd voor een update. De afgelopen tijd is behoorlijk druk geweest. We hebben een paar dagen moeten afzeggen, vanwege slecht weer. Dat was vorige week om precies te zijn. Daarvoor ging alles redelijk volgens plan. Omdat we wat dagen af moesten zeggen, was er wat tijd om onze training af te gaan ronden. De pool sessies zijn klaar, en de theorie is ook achter de rug. 85% en 95% op mijn examens. Aangezien je voor de Divemaster ook een nacht duik moet hebben gedaan, in het verleden dan wel tijdens de opleiding, hebben we die afgelopen vrijdag maar gedaan. En om eerlijk te zijn, vanaf vrijdag, I LOVE NIGHTDIVING!!!! Het is gewoon te gek!! Heb in 1 nachtduik meer gezien @ horseshoebay dan de vorige 2 dagen dat ik er was.

Anyway, Zoals gezegd, de laatste dagen waren nogal hectisch. Gevolg hiervan is dat ik wel weer heel wat mensen heb gesproken en een steeds beter idee krijg wat ik nog zou moeten doen nadat ik hier klaar ben. Een Sailing trip, lifeaboard enz. Weet nog niet echt wat ik ga doen, maar dat komt in de komende weken wel.

Vandaag is mijn laatste day off voor kerst. Kerst, om eerlijk te zijn een rare gewaarwording met deze temperaturen. Oke, ik zit hier om de winter te vermijden, maar kerst met 30 graden…….. Blijft raar. Een ander raar ding is, dat Bill, de andere DMT, volgende week dinsdag klaar is en vertrekt richtin Sydney. Kan Eigenlijk niet geloven dat het dan alweer 2,5 halve maand geleden is dat ik hier begonnen ben. Om maar eens een cliché te gebruiken: Times fly when your having fun! Er zit echter wel een voordeeltje aan dat Bill vertrekt, zijn vervanger is een dame ☺.. Met een beetje gelukt zit er voor mij nog meer in, en kan ik blijven werken tot dat mijn vlucht naar Melbourne gaat. Ik reken er echter niet op, maar als de mogelijkheid zich voordoet zal ik het niet nalaten. Ik heb ondertussen een ruwe planning van mijn reis door Australie bedacht, en de tropische regio ga ik waarschijnlijk ronde de zomer doen. Als het zomer in Nederland is wel te verstaan.

Gister was ook wel weer een interessante dag om wat over te vertellen. Aangekomen @ the Dive site, 1 persoon die in de eerste groep zat verloor zijn handschoenen, en bedacht dat hij die wel even kon terug halen. Gevolg: hij drift weg van onze lijnen. We hebben een lijn van onze boot naar een surface boei en all the way to the wreck. De stroming was redelijk sterk, en hij was niet in staat om terug naar de lijn te zwemmen. Ik heb gooide de onze lijn in die we gebruiken als Jezusline gebruiken, maar deze was niet lang genoeg. Nog een lijn er aan geknupt, maar ook deze was niet lang genoeg. Onder tussen was Ollie met fins, mask en norkel in het water gesprongen om hem terug te halen. Met veel pijn en moeite hebben we hem weer terug naar de lijn gekregen. Niet echt een training waar we op zaten te wachten die morgen. De rest van de dag ging vrijwel pijnloos, totdat we met de boot op weg naar de schop waren. De veiligheids ketting brak met als gevolg dat de boot op de straat lag, i.p.v. in het water! Gelukkig hebben we haar zonder verdere problemen terug op de trailer gekregen. Ag jah, elke dag weer wat anders hier!

Terwijl ik dit zit te typen schiet me nog wat anders te binnen. Een aantaldagen geleden hadden we ook iemand die van de boot weg drifte. Dit keer was het aan het einde van de tweede duik. Deze moesten ze echter wel op pikken met de boot. Tegen de tijd dat ik boven kwam, want ik was de laatste crew in het water, geen boot. En aangezien ik de lijn los moest maken van het wrak en de droptank bij me had, is het wel raar als je boven komt en iedereen hangt aan de lijn en je kijkt om je heen…….. Geen boot…. What the …… Maar de persoon die gered moest worden was sportief, en heeft alle crew een 6 pack bier gegeven. Daar wil ik wel 10 minuten voor aan een lijn hangen met een drop tank en 1,5kg te veel lood. Die extra 1,5 kilo heb ik bij me als reserve gewicht voor het geval iemand te ligt is onder water.

Ik heb nog heb nog maar een paar foto’s toegevoegd aan dit verhaal, die al wel te zijn waren op fb.

Voor het geval ik niet meer schrijf voor kerst, en die kans is vrij groot, iedereen fijne feestdagen en tot later.

Ps. Sorry mensen, maar ik heb nogal moeite om sommige dingen in het Nederlands uit te drukken. Ik spreek vaak ook Engels tegen Nederlanders ;-)

  • 18 December 2012 - 07:17

    Gerjan:

    Klinkt goed! veel plezier nog en fijne feestdagen!

  • 20 December 2012 - 22:24

    Richard:

    Hey Cup a soup,

    Vanuit een nat nederland alvast fijne kerstdagen en een goed en voorspoedig nieuw jaar om ook maar een cliche te gebruiken ;-)
    En word je uitspraak ook al ala adam curry???
    En heb je de vervangster al gezien?
    Hoor het wel weer.
    S6 daar en veeeeeeeel plezier (snik) ;-) :-)

    Greetz Richard S.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 20078

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: