Road trip Alice Springs -> Darwin - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu Road trip Alice Springs -> Darwin - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

Road trip Alice Springs -> Darwin

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

01 April 2013 | Australië, Noosa Heads


Zaterdag middag 23 maart, maar eens een belletje wagen naar 1 van de bedrijven die relocation deals aanbied op internet. Ik had Vrijdag een aanvraag gedaan, en daar nog niks weer van gehoord. De deal die ik had aangevraagd was niet meer beschikbaar. Maar…. Er was een nieuwe beschikbaar voor de 24ste. Een 4x4 voor 5 personen naar Darwin. Nou doet u mij die dan maar. Uiteindelijk bleek deze niet op de 24ste beschikbaar te zijn, want dan was de vestiging dicht. Dus doe dan maar de 25ste. De deal is voor 4 dagen, dus de 28ste moet ik hem weer inleveren in Darwin. Kosten 20$ voor 4 dagen. Voor extra dagen betaal je 57$ per dag. Nee doet u mij maar gewoon de 4 dagen deal. Dus vervoer naar Darwin, CHECK! In de Rock Patrol tour die me naar Alice bracht, zat Vera, en zij wou ook richting Darwin. Dus haar maar even gebeld om te vertellen dat ik een deal had gescoord. Goed dat is geregeld en meteen maar verder met wat andere dingen. Aangezien ik nu weet wanneer ik in Darwin ben, kan ik wel een vlucht gaan boeken. Dus meteen maar een vlucht boeken naar Brisbane en de bus naar Noosa. Dus na zaterdag alles voor mekaar voor de komende week. Heerlijk gewoon, even een weekje vooruit plannen en daarna zien we dan wel weer.

Zaterdag en zondag ook voor het eerst zins lange tijd weer Formule 1 kunnen kijken. Kwalificatie en race van Maleisië. Vanaf Oktober al geen formule 1 meer gezien, dus werd ook wel weer een keer tijd. Heb de hele zondag ook eigenlijk niet zo veel gedaan. Het is lekker warm in Alice, 27+ dus beetje zwemmen, lezen etc. Heb na 1 van mijn slippers in Tasmanie te hebben verloren, ook maar weer eens een paar slippers gekocht. Dit had ik op zaterdag al gedaan, maar ben blij dat ik weer slippers heb. Dat is toch wel wat handiger dan schoenen. Zoals gezegd de zondag niet heel erg veel gedaan, en ’s avonds al mijn rommel maar weer eens bij elkaar gezocht zodat ik dat niet op maandag ochtend hoef te doen. Maandag uitchecken en de wandeling naar Britz begonnen. Die was ietsjes langer dan ik had gedacht. Aangekomen, moet ik eerst een dvd’tje bekijken. Hierin wordt uitgelegd hoe de campervan werkt etc etc.. Hierna de papieren in orde gemaakt en krijg ik de auto. Het blijkt een 1jaar oude VW Amarock te zijn. Wat een VETTE bak!!! Iets over 41000 km op de teller en van alle gemakken voorzien. Hij is ook “ietsjes” groter dan zijn Toyota Landcruiser broertje. Dus ruimte genoeg. Aangezien we met drie personen deze trip gaan maken, ben ik erg blij met deze auto. Alle bagage past in de auto, en we hoeven niks op het dak te vervoeren. Na de auto te hebben geïnspecteerd terug naar mijn hostel om mijn bagage op te halen. Hierna door na Vera’s hostel om haar op te pikken en dan op naar Coles. Hier maar even wat boodschappen gedaan en dan wordt het tijd om Alessia op te pikken en te vertrekken richting Darwin.

Goed, wat is het idee voor vandaag? Maar gewoon gaan rijden en zien hoe ver we komen. Het is denk ik een uurtje of 13:00 als we Alice achter ons laten. De rest van de dag rijden we door en maken 1 stop bij een Mango boerderij. Ze maken hier ook wijn van Mango’s. Dit kun je ook proeven, en Vera wou dat eigenlijk wel doen, dus waarom niet. Ze hadden 3 dranken die ze met Mango maken. Wijn, Campagne en een likeur. De wijn was het lekkerst, dus daar maar een flesje van mee genomen. In totaal rijden iets meer dan 500km en stoppen we bij de Devils Marbles. Hier maar kamp opzetten en van de zonsondergang genieten. Er zijn niet zo heel erg veel mensen die hier ook kamperen, maar we hebben toch met 5 personen in totaal een aardig tijdje zitten praten. Dan wordt het maar eens tijd om de slaapzak in te kruipen. Aangezien het erg warm is, hebben we alleen de binnen tent opgezet. De tent is overigens hartstikke nieuw. Volgende dag rustig aan alles in pakken en verder rijden. Voor de rest van de trip richting Darwin is niet zo heel erg veel meer te zijn, dus het wordt een dagje van kilometers vreten. Uit eindelijk maken we nog een stop bij een Thermopool om hier maar even een duikje te maken en wat rare foto’s te knippen. Daarna rijden we door naar het NP dat naast Katherina ligt. Hier brengen we de nacht door. Het is later dan de dag ervoor maar dat mag de pret niet drukken. Er waren genoeg voorzieningen om te kunnen komen en in een verlichte omgeving te kunnen eten en praten. Je wilt tenslotte wel kunnen zien wat je zegt en eet.

De volgende dag op naar Darwin. Het plan was om naar Litchfield NP te gaan. Het duurt langer dan we gedacht hadden, maar daar in tegen hadden we die ochtend wel lekker rustig aangedaan. Een kleine hike gemaakt in het NP waar we hadden geslapen, en omdat het erg warm was ook maar een duik genomen in het zwembad. En dit zwembad loog er niet om. Mooi zwembad voor op een camping, en er dus ook maar lekker van genoten. Het probleem waar we nu echter tegen aanliepen, was dat het ongelofelijk hard regende in Litchfield. En we zagen het echt niet zo zitten om hier een nacht te gaan slapen. Alle kampeervelden zijn al nat, en de kans was erg groot dat we de tent in de regen moesten opzetten en afbreken. Dus kozen we ervoor om maar direct door te rijden naar Darwin, en een hostel in te duiken. Op zich wel jammer, want ik had graag even een kijkje genomen in het NP. Op weg naar Darwin nog maar even wat lol met de auto gehad. Het is tenslotte een 4x4 en al mag je officieel niet off-road met een relocation deal, maar ik kon het toch niet laten. Daarnaast moesten we nog wel een paar mooie foto’s maken, dus we konden niet anders. En jah, het is erg veel fun om een beetje door wat plassen heen te crossen etc etc. Ik mis het 4x4 rijden toch ook wel een beetje. Was altijd leuk om dat te doen bij Yongala dive.

Het weer in Darwin was niet echt geweldig. Het heeft eigenlijk al de dagen wel geregend. Nou was de temperatuur nog steeds aangenaam, dus het was ook weer niet een heel erg groot probleem. Op Donderdag de hele auto maar eens leeg gehaald en via een winkel centrum de auto terug gebracht. Ondertussen hadden we een stel ontmoet waarvan zij Nederlands is en hij Italiaans. En hier ook wel een beetje mee opgetrokken. Darwin is op zich wel een leuke stad. Heb er nou niet heel erg lang gezeten, maar de sfeer is wel oke, en al is er misschien niet zo heel erg veel te doen, maar het waterfront is zeker wel een bezoekje waard. Vrijdag is Alessia weer terug gevlogen naar Alice Springs. Ze had 5 dagen vrij en wou er even tussen uit. Jah waarom ook niet gewoon een road trip maken met 2 mensen die je totaal niet kent. Wij vonden het in ieder geval niet erg, het scheelt in de kosten, en we hadden een kok aanboort. Zaterdag avond nog maar even gezwommen in de Lagoon, en na het eten moest ik nog foto’s uitwisselen met Vera en daarna ook meteen maar afscheid van haar genomen. Ik moest de volgende dag met de shuttle van 4:45 richting het vliegveld, en ze was niet van plan om rond die tijd op te staan om afscheid te nemen. Beetje jammer, maar begrijpelijk.

Zo… gister was dan weer een reisdag. Ik blijf dat toch vervelend vinden, en zeker als je weinig slaap gehad hebt. Maar ik heb het overleefd en rond 18:00 uur in gecheckt in mijn hostel. Beetje eten scoren, en na het kijken van een filmpje maar gaan slapen. Het plan voor nu is, om voorlopig maar in Noosa te blijven. Het is zo goed als zeker dat ik in een share house kan blijven, en dat scheelt een boel geld voor de overnachtingen. Daarnaast moet ik er toch maar eens aan gaan geloven denk ik. JOB HUNTING!! Kijk er niet echt naar uit, maar is toch wel verstandig om te gaan kijken of ik wat inkomen kan genereren. Vanmiddag heb ik met Sabrina afgesproken, om maar eens even bij te kletsen, het huis te regelen en maar eens te praten over de baan waar ze het over had. Ondertussen zal ik toch ook mijn ogen en oren open houden voor werk. Heb al wat gevonden wat me interesseert dus daar maar eens wat werk van maken.

We gaan het dus wel beleven hoe lang ik het ga uithouden in Noosa. Heb al van verschillende mensen gehoord dat het hier de moeite waard moet zijn, en het weer is in ieder geval beter dan in Darwin.

Ik zeg tot de volgende maar weer…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 941
Totaal aantal bezoekers 20034

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: