Catching up - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu Catching up - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

Catching up

Door: ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

05 September 2013 | Australië, Noosa Heads

Zo, nu het wordt wel weer een keer tijd om wat te schrijven. Het is iets meer dan 4 maanden geleden dat ik voor het laatst wat geschreven heb. Het mooie van reizen zonder plan is, dat je vanzelf wel ziet waar je uitkomt. Go with the flow, zoals de engelsen dat zo mooi kunnen zeggen. Goed, waar ben ik dan zoal mee bezig geweest.

Noosa. Heb hier een geweldige tijd gehad. Via Sabrina daar terecht gekomen, en het was te gek om 2 maanden met haar op te trekken. Een share house gehad voor 2 maanden, en ik kan dan ook wel zeggen dat ik in Noosa gewoond heb. Ik ben blij dat ik de keuze gemaakt heb om naar Noosa te gaan. De mensen die met mij in het huis woonden zijn echt te gek, en heb dan ook wel erg veel plezier met ze gehad.

Via Sabrina ook kennis gemaakt het Herbalife. En ik zal er niet al uit gebreid over gaan schrijven, maar ik kan je zeggen dat ik de producten geweldig vind. De resultaten zijn ongelooflijk, en dat kan ik dan ook wel zeggen vanuit persoonlijke ervaring. Niet meer lui, minder slaap nodig en eindelijk in staat om wat gewicht bij te kweken, wat toch wel bijzonder voor mij is. En dan de mensen waar ik mee gewerkt heb in Noosa. Fantastisch gewoon. Bijzonder vriendelijk en altijd vrolijk dag in dag uit. De twee maanden in Noosa kan ik misschien ook wel niet omschrijven, maar zeker iets wat voor altijd in mijn geheugen blijft.

Vrij onverwachts de mogelijkheid gekregen om weer voor Yongala Dive te gaan werken. Nadat ik een mailtje had gestuurd met een vraag i.v.m. mijn belasting terug gave, had ik in drie dagen een baan. De keuze was niet moeilijk. Weer regelmatig duiken. Ervaring op doen als Divemaster, en in Noosa begon het toch ook serieus koud te worden. Nou heb ik het niet zo op koud weer, dus maar weer terug naar het tropische gebied. Mijn huisgenoten waren een beetje geschokt als wel mijn Herbalie familie. Beste en goedkoopste manier om terug te gaan was per bus, dus 20 uur in een bus later, sta ik weer in Ayr. Hoe raar kan het soms lopen.

Donderdag 6 juni ben ik dan weer terug bij Yongala Dive. Het is allemaal een beetje anders hier. Er werken wat andere mensen, en dat zorgt er natuurlijk voor dat de sfeer iets wat anders is. Niet dat ik de mensen niet mag, maar het is wat minder mijn “slag” volk als tijdens mijn Divemasters. Het weer zit lang niet altijd mee, en dat betekend ook dat er wat minder vaak gedoken wordt als ik had gehoopt. Maar goed, het brengt ook wel weer iets van rust met zich mee. Sommige dingen veranderen nooit, en daar is Heather er 1 van. Het had niet veel gescheeld of ik was 3 weken eerder dan gepland opgestapt. Een aanvaring met Heather die volledig onterecht was van haar kant, was hier de oorzaak van. Gelukkig is het niet zo gelopen, en heb ik nog wat meer dagen kunnen werken. Dit komt allemaal wel goed uit, want ondertussen is de ruwe planning voor de komende tijd al gepland.

In mijn laatste 3 weken ben ik druk geweest met het uitzoeken en denken aan het doen van mijn IDC ( Instructor Development Course). Verschillende opties overwogen en verschillende mensen om advies gevraagd. Ben de verschillende personen dan ook erg dankbaar voor hun advies, en het is toch wel cool dat de instructeurs die mij tot het niveau van DM hebben gebracht, mij ook maar wat graag van advies willen voor zien voor mijn IDC. Na ik denk ongeveer 8 uur uitzoeken en nog een keer zoveel uren nadenken over wat te doen, heb ik dan toch maar een beslissing genomen. Had hiervoor nog wel een hulplijn nodig, maar dat mag de pret niet drukken.

Zo hoe gaat het er dan uit zien, 13 aug ben ik vertrokken van Alva richting Cairns. 15 aug ben ik vervolgens op Spoilsport gegaan als een vrijwilliger. Dit betekend werken en duiken. Maar dat levert me dan wel 2 weken duiken op het Great Barrier Reef op! Een van de duiken in beide weken is een Shark feed. En ik kan je zeggen, DAT IS VET!!! Duiken op het reef is iets anders dan de SS Yongala, maar na drie dagen ben ik daar wel aangewend. Er zijn fantastische duikspots hier. De tweede week was iets anders, maar dat kwam voornamelijk door dat een deel van de crew was vervangen door nieuwe exemplaren. Dit mocht de pret echter niet drukken, en ook week twee was FANTASTISCH! De groep mensen die we aan boord hadden waren wat drukker dan de groep van week een, en dat leverde verschillende hilarische momenten op. Al met al heb ik een geweldige tijd gehad aan boord Spoilsport, en toffe mensen mogen ontmoeten.

Na twee weken dan eindelijk weer vaste grond onder de voeten. Niet dat het voor mij uitmaakt, want ik wordt gelukkig niet zee ziek, maar na twee weken op een bood, is het toch een aangename afwisseling. Nu ik toch in Cairns ben, moet ik ook maar eens weer een item van mijn lijstje strepen. Dus mijn eerste skydive is een feit. Nou moet ik zeggen dat het een geweldige ervaring is, maar om nou te zeggen dat ik het erg bijzonder vond….. nee….. Het was fun, en ben blij dat ik het gedaan heb, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. Op Zondag, we schrijven 1 sept, een tour gedaan in de table lands. De tour gedaan met Bare foot tours, en het was super! Ze zijn momenteel de nummer 1 tour op tripadviser, en terecht. Erg veel lol gehad, goede groep en gids, en mooie dingen gezien. Op maandag een tour gemaakt naar het regenwoud, en hier ook de nacht blijven slapen. Lekker ontspannen en ook het regenwoud is zeker de moeite waard. Cape tribulation is een leuke plek, maar ik hoef er geen dagen door te brengen. Misschien is het ook interessanter om te doen als je eigen vervoer hebt. Woensdag eigenlijk niet zo veel gedaan, lekker ontspannen in mijn hostel, een paar kleine dingen regelen, lezen en praten met ander hostelgenoten.

Op moment van schrijven ben ik weer terug in de omgeving van Noosa. Voordeel van het hebben van vrienden in de omgeving van Noosa is, dat je een plaats hebt om te slapen. Weet nog niet precies hoe lang ik ga blijven, maar zeker is dat ik Woensdag vanuit Brisbane naar Singapore vlieg! Singapore staat al een tijdje op mijn lijstje, dus kan die ook eindelijk afstrepen. En na drie dagen Singapore vertrek ik op 15 spet naar Bali.

Ook Bali staat al een tijdje op mijn lijstje, en hier ga ik dan ook mijn IDC doen! En als alles goed gaat ben ik rond 8 Oktober dan officieel duikinstructeur! Nogmaals, hoe raar kan het lopen. Ik zal ongeveer 4 weken op Bali zijn, en in die tijd moet ik maar eens gaan bedenken wat ik na Bali ga doen. Een baan in de Cariben zal wel cool zijn. Maar ergens anders waar het warm is mag ook…..

Goed dat was het wel weer. Ik ga nu nog maar even wat relaxen. Groeten aan iedereen in die dit leest, en tot later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 20036

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: