Back to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu Back to Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

Back to Melbourne

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

27 Februari 2013 | Australië, Melbourne

En we zijn weer terug in Melbourne. De laatste paar dagen in Tassie waren ook zeer de moeite waard. Eigenlijk de volle 2,5 week was de moeite waard, dus ben blij dat ik het gedaan heb. Vanaf Rooseberry heb ik mijn weg naar Lake St Clair NP gemaakt, en daar ook een paar dingetjes snel bekeken. Ik vond dit park niet zo heel erg interessant, dus hier ook maar niet te veel tijd besteed. Daarna op naar Mt Field NP, en daar nog wat waterfalletjes bekeken. 3 om precies te zijn. Heb de nacht daarvoor op de camping van het NP doorgebracht, en dat was best wel plezierig. Volgende stop, Hartz NP. Op weg hierna toe kwam ik door een plaatsje, en daar zag ik wat campers, en sleurhutten op een veldje staan, dus ik dacht: Daar kan er nog wel eentje bij! Lekker ontspannen mijn avond heten gekookt, boek gelezen en met mijn mede kampeerders gesproken. De volgende dag op naar Hartz NP. Ik wou ook gewoon Hartz piek trotseren, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Het uitzicht was ook hier, wederom WAANZINNIG!!! Het was zeker niet de moeilijkste klim, maar toch wel weer zeer de moeite waard. Check dus ook gerust de foto’s.

Hierna weer terug richting Hobart, aangezien ik de camper Zondag moest inleveren. Toch maar iets verder door gereden dan Hobart, om de laatste nacht op een betaalde campsite te staan. Hier kwam ik twee Nederlanders tegen die met hun eigen 4x4 aan het rond crossen waren. Na wat gesproken te hebben met 1, bleek dat de ander graag naar huis wou. Ze waren zelfs gestart met z’n 3en, maar 1 had het avontuur al vroeg weer opgegeven. De jonge waar ik mee sprak baalde hier nogal van, hij weel nog wel ff blijven zeg maar. Dat doet me dan wel weer beseffen dat ik maar wat gezegend ben, door alleen te reizen. De rest van de avond zitten kletsen met de nederlander en 2 australische.

Volgende dag boel in pakken, uitzoeken en vertrekken richting Hobart. Eerst de campervan maar een schoongemaakt, en daarna mijn bagage gedropt @ mijn hostel. Daarna de getankt en mijn rijdend bedje maar weer ingeleverd. Het waren 2 toffe weken, zal ik maar zeggen. Het Hostal in Hobart was ook zeer goed. Lekker ontspannen sfeer, en dicht tegen het centrum aan. De rest van de Zondag gebruikt om wat rond te kijken, maar de meeste dingen waren gesloten. Morgen nog maar eens proberen. Voor maandag ook maar een tour geboekt. Met busje Mt Wellington op, en dan met een fiets naar beneden :D :D… Reistipje mijnerzijds. Doe dat zelf ook als je de kans hebt!! Wat waanzinnig VET!!! Je kunt zelf je eigen snelheid bepalen, zolang je de gids maar niet inhaalt. Aangezien die al aardig snel afdaalt, wou ik dat niet eens proberen. Ik ging met de zelfde snelheid als de gids naar beneden, en dat betekend dat er momenten zijn dat je met zo’n 50Km/h en een beetje meer, naar beneden zoeft!!! ECHT KICKEKN!!! Natuurlijk wel ff een paar foto’s geschoten toen we boven op de berg waren.

Dinsdag maar een rust dag ingelast. Tevens uitgezocht wat de beste manier is om naar het vliegveld te komen, en voor de rest helemaal niks gedaan. Vandaag weer terug gevlogen naar Melbourne. Alles ging lekker, totdat ik mijn bagage van de band af pak. Mijn tas had een luchtje….. hmmmm….. Was mijn deo bus open gescheurd, met als gevolg dat mijn gehele tas naar deo ruikt…. Maar de geur is dan weer niet verkeerd, dus ik kan er wel mee leven.

Na ingecheckt te zijn in mijn hostel, maar weer op jacht naar een e-Reader. Aangezien de Kindle de beste schijnt te zijn, deze maar proberen te scoren. Dat is immers eenvoudiger dan allemaal boeken mee sjouwen. Nou blijk ik niet de enige te zijn die dat apparaat wil aanschaffen, dus het is zo goed als onmogelijk om er een te krijgen……. Gelukkig heb ik nog wel een boek, dus ik overleef het wel…… hoop ik…… Morgen mijn bagage maar weer eens uit elkaar trekken, want ik wil toch proberen de rest van de trip zo min mogelijk te vliegen. Reizen met je duikspullen is niet echt ideaal, maar ik ben maar wat blij dat ik mijn spullen bij me heb. Morgen ook maar eens uitzoeken wat ik de rest van mijn tijd hier ga doen, en voor nu zeg ik dan ook Proost, prut, cheers enz…. Want ik pak zo ff een biertje in de kroeg…..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 20083

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: