We are back in Business - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu We are back in Business - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

We are back in Business

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

09 November 2012 | Australië, Townsville

Zo, tijd voor een update. Afgelopen zondag, 4 nov, Voor het eerst in het zwembad gelegen voor mijn Divemaster vaardigheden. Interessant, en leerzaam natuurlijk. Het is wat anders dan de duiktoren bij Diveworld, maar goed genoeg voor de oefeningen. Het is nu ook aan mij om ze te verbeteren enz enz. Al met al was ik best tevreden met de dag.

Maandag avond kwam de boot weer terug. Gelukkig. Maar aan de troopy moest ook nog wat gebeuren, dus Bill en ik hebben dat eerst maar gedaan, zodat dat klaar was voor dat de boot terug kwam. De gehele boot was gestript, dus die moest ook nog weer in elkaar gezet worden, en alle spullen moesten natuurlijk weer terug aan boord. Ik denk dat we zo rond 20:30 de troopy goed genoeg klaar hadden om de volgende dag te kunnen gebruiken, maar de boot was er no steeds niet. Ik denk dat die zo rond 22:00 uur of misschien wel later, pas weer op de duikshop was. Er was toen al besloten om de volgende dag een uur later weg te gaan, zodat er in de ochtend nog tijd was om de boot “ in elkaar te zetten”. Ik kreeg van de operations manager te horen dat als ik nog een baan zocht, dat Bill en ik voor 40 dollar p/u bij Pita Marine konden werken. Dit van wege onze schuur werkzaamheden aan de boot. Altijd goed om te weten, al heeft het niet echt mijn voorkeur….. Zoals jullie zullen begrijpen.

Dinsdag, JEEEEHHH!!!! We gaan weer duiken. Werd ook wel weer tijd na een week. De dag ging TOP! Geen rare problemen en als extraatje was er ook nog een Shark Ray bij het wrak. Dit is eerste keer dat deze Ray bij het wrak is gezien. Ik had de camera, dus ik heb er wat foto’s van gemaakt, en die heb ik natuurlijk ook even geüpload. Bill was vandaag vrij, wat betekende dat ik ongeveer 1,5 baan had, en omdat we ook nog een uur later waren dan normaal, zorgde dat wel voor behoorlijk wat drukte. Kortom, het werd weer een lange dag! Ik heb het overleefd, en er zullen nog wel meer volgen. Woensdag ging eigenlijk alles volgens plan. Ik was eindelijk een keer op tijd klaar, en daar was ik dan ook erg blij mee. Donderdag was weer mijn duikdag, omdat we om en om op de boot werken. Als ik rond de duikschop ben of een dag vrij, is Bill zijn planning precies andersom. Aangezien mij Instructeur een week weg was, wou hij mijn 2de scenario van de Rescue ook zien. Dus deze vandaag ook weer gedaan. Ik was zelf niet helemaal tevreden, maar het was goed genoeg. Blijven herhalen is het beste.

We hadden vanaf dinsdag een ook een Freelance fotograaf, die bezig was met het maken van foto’s voor een artikel. Donderdag was ik zijn buddy, wat betekende dat we als eerst het water in gingen. Dat gaat als volgt:

Aangekomen bij de mooring, wordt de eerste groep duikers, we hebben meestal twee groepen, gevraagt zich klaar te maken. De boot wordt vervolgens in positie gebracht, en dan rolt een van ons het water in. De lijn moet namelijk worden opgezet vanaf de achtersteven van de boot, naar de boei. Je neemt de lijn mee naar de boei, die ongeveer zich op 10m bevind. Haalt de lijn door het oog onder de boei en gaat terug naar de oppervlakte boei, om de lijn vast te zetten. Als dit klaar is geef je het oke teken aan de boot. Daarna kwam mijn buddy, Darren Jew, in het water, en gaan wij naar beneden zodat hij kan beginnen met het maken van foto’s van het wrak. In de eerste duik heeft hij foto’s gemaakt om er een panorama van te maken. Tijdens de tweede duik, hebben we gewoon wat rond het wrak gehangen, zodat hij wat foto’s kon maken van koraal, vissen enz. Mijn omslag foto op Facebook is ook gemaakt door Darren, en ik krijg de panorama foto van het wrak ook van hem. Ik heb hem echter belooft deze te verspreiden natuurlijk, want het is bedoelt voor het magazine. Kortom, het was een geslaagde dag.

Vandaag, vrijdag, is mijn vrije dag. Heb eigenlijk niet zoveel gedaan vandaag. Hoofdstuk 6 van de DM manual gedaan, en voor de rest eigenlijk helemaal niks… Ik loop toch al voor met mijn theorie, dus tijd voor ontspanning. Morgen weer duiken. Twee trips morgen, en ik zit weer bij de eerste trip.

Ik heb de foto’s nog niet op het moment van plaatsen, dus check met een dag of twee nog een keer voor de foto’s, en hou mijn facebook in de gaten, want daar plaats ik ze ook

Kan eigenlijk niks meer verzinnen…. Dus ik zeg tot laterzzzz…..

  • 09 November 2012 - 09:17

    Rita:

    Prachtige foto hoor en het leren gaat ook voorspoedig! Succes!

  • 09 November 2012 - 13:33

    Eef:

    Mooi om te lezen dat t goed gaat Chris! Aan de foto's te zien geen straf om daar te zijn...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 20031

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: