Goodbye Yongala Dive, Hello Melbourne!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu Goodbye Yongala Dive, Hello Melbourne!! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

Goodbye Yongala Dive, Hello Melbourne!!

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

07 Februari 2013 | Australië, Townsville

Na bijna 4 maanden, is de tijd dan eindelijk aangebroken dat ik Yongala Dive ga verlaten. Als je de mogelijkheid krijgt om wat extra geld en wat extra ervaring kan opdoen als divemaster, ben je gek als je dat niet doet. Al moet ik wel zeggen dat het na 4 maanden ook wel eens tijd wordt om wat van OZ te gaan bekijken.

De afgelopen weken waren als gewoon. We hebben wat slecht weer gehad waardoor we een klein weekje niet hebben kunnen duiken. Een cyclone kwam voorbij in deze regio, waarvan jullie de gevolgen waarschijnlijk wel op tv hebben kunnen zien. We hadden gelukkig alleen indirect last van de cyclone. Een gevolg waar we wel last van hebben, is dat het water van de rivier nu de zee in stroomt. Het gevolg hier van is dat het zicht erg slecht is bij het wrak. Gister, mijn laatste werkdag, was het bijvoorbeeld max. 5m. Maar aan het einde van de rit wel een Grand total od 92 duiken @ The SS Yongala Wreck!! Beetje jammer dat ik niet nummer 100 heb kunnen halen, maar het is niet anders. Kreeg op de valreep nog wel een opsteker. De baas van de duikschool zei afgelopen dinsdag tegen mij: Ik had liever dat Ollie, 1 van de instructeurs, vertrok en dat jij hier blijft. OOoookkeeee. Die had ik niet zien aankomen, maar dat soort opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Plan voor de komende dagen: vanavond vertrek ik richting Ayr. Ik slaap daar bij Ollie en Tammy. En dan pak ik vrijdag de bus naar Townsville en dan het vliegtuig naar Melbourne. Misschien ga ik nog even iemand opzoeken dit weekend die ik hier @ yongala dive heb ontmoet, en dan op maandag op naar Tasmania voor iets meer dat 2 weken. De kans is dan ook groter dat ik iets regelmatiger ga schrijven dan ik de afgelopen tijd gedaan heb. Maar ik kan niets beloven.

Voor nu zeg ik tot later. Het inpak drama kan weer gaan beginnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 20043

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: