On the road again - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu On the road again - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

On the road again

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

11 Maart 2013 | Australië, Adelaide

Op het moment van schrijven heb ik Melbourne al een week achter me gelaten. Ik moet mezelf er echt toe zetten om mijn blog bij te werken, wat er meestal in resulteert dat ik te veel foto’s bij 1 verhaal heb. Gelukkig heb ik daar zelf niet zoveel last van, want ik hoed de foto’s bij dit verhaal niet te bekijken. ;-).

Goed, 4 maart Ben ik vertrokken uit Melbourne. Na wat dagen te hebben rond gehangen in de stad, werd het tijd om weer wat kilometers te vreten. Ik heb hier een tour voor geboekt, dus hoef de kilometers niet zelf te rijden. Wat staat er op het programma hoor ik je vragen. Nou dat kan ik wel vertellen: The Great Ocean Road & The Grampions. Deze tour brengt me van Melbourne naar Adelaide. De Great Ocean Road is best te doen in 1 dag. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het waarschijnlijk niet zo interessant vond als veel andere mensen, dus 1 dag was genoeg voor mij. Ben toch meer een bergen en woestijn gozer. Ik heb de Highlights van de GOR gezien, dus het volstaat. De Grampions was iets meer mijn ding. Dus een halve dag hier besteden was zeker de moeite waard. Ik hoop dat de foto’s dat ook bewijzen. Na wat rond te hebben gelopen in het NP was het tijd om de bus te pakken naar Adelaide. Dit was in de tour inbegrepen, dus we werden netjes afgezet bij de bushalte. De rit naar Adelaide is qua landschap niet echt boeiend, dus de films maar een beetje gekeken die in de bus getoond werden. Ongeveer 6 uur later en een ander tijdsverschil van 30 min, wat ik een beetje raar vind, aangekomen in Adelaide. Het tijdsverschil met NL bedraagt nu 8,5 uur. Beetje raar, aangezien ik hele uren als tijdsverschil gewend ben. Ik overleef het wel.

Nu begint de fun van deze dag. Na het eind naar mijn Hostel te hebben gelopen, niemand aanwezig om mij in te checken. Hmmm… beetje rond gevraagt, maar niemand wist wat ik het beste kon doen. Hostel gebeld, geen antwoord….. hmmm… Aangezien ik toch maar 10 dollar voor deze nacht heb betaald, maar een ander hostel bellen. Helaas….. Vol geboekt, maar ze wisten me een ander hostel aan te raden die nog wel plek had. Dit hostel gebeld, en krijg een super aardige gozer aan de lijn. Hij wil me helpen en geeft me extra korting op mijn kamer. Ik hoef niet lang na te denken, Boeken die handel. Doe maar 3 nachten. In een taxi gesprongen en naar het hostel gereden. Blijkt dit hostel op een geweldige locatie te zitten. Zo goed als in het centrum. Kortom, ik ben super blij dat ik naar dit hostel ben gegaan. De volgende dag met Amit, de gozer van het hostel, meteen maar wat besproken qua tours. Opnieuw, was hij heel erg behulpzaam. En krijg een goed deal op twee tours en de overnachtingen tussen de twee tours. Kortom, I love Blue Gahla hostel!!!

Vrijdag ochtend vroeg op. Kangaroo Island here i come. Samen met 8 andere en een gids gaan we op naar KI. Het is zeker de moeite waard, en ik hoor de vraag. Waarom heet het Kangaroo Island. Nou dat kan ik uitleggen. De eerste engelse die voet aan land zetten zag een heleboel kangaroe’s op het eiland. Ze hebben deze gebruikt om hun schip opnieuw te bevoorraden en ze noemde het…… inderdaad. Ik vond het zelf nog wel meevallen hoe veel er waren, maar het zou natuurlijk best wel kunnen dat ze bang voor me zijn….. De groep was top. En had was dan ook zeker geen probleem om met ze deze tour te doen. De foto’s spreken voor zich denk ik, en echt veel heb ik dan ook niet te vertellen over KI. Mooi eiland, en zeker de moeite waard van een bezoek. Zaterdag avond zijn we weer terug in Adelaide, en het is dan ook avond eten, beetje ontspannen en dan snurken, want de volgende dag staat er een duik gepland.

Dus Zondag beetje op tijd op. Ontbijten en me spullen pakken om te gaan duiken. Het is helaas maar 1 duik, maar het is beter dan niks. Het is ondertussen al een maand geleden dat ik voor het laatst gedoken heb, dus het wordt ook wel nodig tijd. Aangekomen op de duikschool, zo’n 30- 40 min van mijn hostel, alles voor bereiden en op naar het rif. De duikspot heet Seacliff reef, maar de naam is wat mij betreft niet een goede representatie van de duikstek. Ik krijg Simon als buddy, die een DM is, maar al 12 jaar niet meer gedoken heeft. De vorige dag heeft hij een refreshe course gehad, en hij heeft wel de ochtend duik gemaakt. Ondanks dat hij lang niet meer gedoken heeft, was dat totaal niet aan hem te merken. De duik op zich was oke. Alleen, er was niet zoveel te zijn. Ik zag mijn eerste Cuttlefish, maar verder vond ik het niet echt boeiend. Precies waar ik bang voor was. Ik ben verwend bij Yongala Dive. No big stuff bij deze duikstek. Terug aan boord krijg ik nog wel een compliment van Simon. Hij was erg blij met mij als buddy, aangezien hij vond dat ik erg relaxed en zelfverzekerd was onder water en wist waar ik mee bezig was. Precies wat je verwacht van iemand met mijn ervaring en certificatie level. Goed om te horen, en dat boost mijn zelfvertrouwen alleen maar meer. Tevens geeft het aan dat ik de goede beslissing heb gemaakt.

Goed tijd om terug te gaan naar de City. Dit keer is zwart rijden op de tram geen optie, jaja…. Ik weet dat het niet hoort, maar je moet het toch minstens 1 keer gedaan hebben. De reden: er is een controleur op de tram. Nou is het geen rib uit mijn lijf, want een kaartje kost 4,5 dollar. Terug in mijn hostel ff douchen en boodschappen doen voor eten. Tipje mijner zijt: Ga niet winkelen vlak voor sluitingstijd… Ik was niet de enige, en heb nog nooit zo’n lange rij gezien bij de kassa. De rest van de avond lekker ontspannen, want het ware een paar drukke dagen….. yep, ik noem dat druk ;-) Maar zeker geen straf…..

Vandaag maar ff een dagje van wassen , blog en foto’s bijwerken en ontspannen, dat kun je immers niet genoeg doen, en dingen regelen voor na Ayers Rock. De volgende tour die gepland staat is a.s. Zaterdag van Adelaide naar Ayers Rock, en dropt me af in Alice Springs. Er is niet heel erg veel te doen in Adelaide, dus het wordt een heerlijk rustig weekje…………. Jaja, ik heb een zwaar leven op dit moment ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 20040

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: