eerste dagen bij Yongala Dive - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu eerste dagen bij Yongala Dive - Reisverslag uit Townsville, Australië van Christian Sollie - WaarBenJij.nu

eerste dagen bij Yongala Dive

Door: Ikke zelf

Blijf op de hoogte en volg Christian

26 Oktober 2012 | Australië, Townsville

Zaterdag 13 okt 2012:
Ff snel ontbijten vanochtend, samen met de deense dame, en vervolgens moesten we allebei nog een aantal dingen regelen, dus dat eerst maar eens gezamelijk gedaan. Mobilenumber TFN enz.... Vandaag staat er verder niet zo heel erg veel op de planning. Moet zo nog ff uitvogelen hoe ik het beste bij Timo kan komen, en dat is het wel voor vandaag. Ben nog wel aan het denken of ik het op deze manier iedereen van update's blijf voorzien, maar denk dat ik toch maar naar een blogje toe ga. Wordt toch iets makkelijker dan het allemaal via mail en Facebook te doen. Mocht het zover komen, dan stuur ik de link enz wel door.

Verder wijnig nieuws van deze kant, en alles gaat prima.

Zondag 14 okt 2012:
Zo, vandaag uitchecken uit mijn hostel en op naar Ayr. Eerst met het vliegtuig naar Townsville en vandaar naar met de trein naar Ayr. Op zich niet ze veel bijzonders. In Ayr werd ik opgepikt door de duikschool. Ontmoete daar mijn instructeur Gus en mijn collega Trainee Bill. Het is ongeveer 16km van Ayr naar Alva beach. Kleine 20 minuten. De duikschool heeft tegenwoordig een Cafe, dus daar kon ik wat eten scoren. Gelukkig, want ik had geen tijd gehad om eten te kopen. ’s Avonds al goed contact gelegt met de andere collega’s van de duikschool, want we hebben gezellig een biertje of 2,3,4…. Zitten drinken, als afscheid van de “oude” divemaster trainee. Ik geloof dat het 1:30 was toen mijn hoofd het kussen raakte.

Maandag 15 okt 2012:

Vannochtend begonnen met mijn werk, en Bill heeft me de dingen laten zien waar we elke ochtend moeten doen. Daarna begonnen met het lezen van de Operation manual, welke ik eerst gelezen moet hebben voordat ik op de boot mag. Rond 12:00 komt Gus binnen en gooit mijn de Diver Rescue Manual toe, en zegt: Deze moet je vanavond uit hebben….. oooo….kkkeeee….. Er had namelijk iemand de cursuc voor Rescue Diver geboekt, zo het was wel zo makkelijk die te combineren. Die middag de video gekeken en ’s avonds meteen vol met de neus in de boeken. Tussen door moest ik ook nog met Bill mee, om de weg te leren kennen voor de Pickup’s drop off’s en andere dingen in Ayr.

’s Avonds zo veel mogelijk gedaan als ik kon, maar mijn Ruscue boek had ik niet uit aan het eind van de avond.

Dinsdag 16 okt 2012:

’s ochtends weer vroeg op, we beginnen om 6:45 met het ontbijt, en op naar Horseshoe bay voor de praktijk van de Rescue opleiding. Onderweg verder gelezen in mijn Rescue Manual, en kunnen komen tot hoofdstuk 4 van de 5. De training was erg interessant, en leerzaam. Sommige dingen waar best wel pittig, maar ik kom er wel. Na alles gedaan te hebben voor die dag, weer in de bus en 1,5 uur terug reiden naar Alva Beach. Eten koken, wat ik de vorige avond met Bill heb gekocht in Ayr, en weer met de neus in de boeken. Compleet uitgeput ben ik tijdens het leren in slaapgevallen, maar dat komt ook door het boek zelf. Best wel slaap verwekkende theorie…….

Woensdag 17 okt 2012:

Goed, over vandaag kan ik vrij kort zijn, De hele dag met Bill mee gelopen, om zo veel mogelijk te leren voor Donderdag, want die dag is Bill namelijk vrij. Alles goed door staan zo goed en kwaad als het ging, en ’s avonds mijn Rescue boek afgerond…. YEEHJ!!!! Buiten het boek moest ik ook nog een Emergency plan voor Horseshoe bay maken, en ook die was af aan het eind van de dag….. Voldaan gaan slapen…..

Donderdag 18 okt 2012:

Vandaag alles taken voor de dag rondom de duikschool alleen gedaan, en met succes….. Aangezien de accommodatie voor die avond vol was, hebben Bill en ik in het huis bij de instructeurs geslapen. Vandaag ook het Operation manual uit gelezen, en dat was wel belangrijk, aangezien ik de volgende dag op de boot aan het werk moest….. Na wat te hebben ontspannen slapen en op naar de vrijdag.



Vrijdag 19 okt 2012:

YEEEHJJ!!! Vandaag op de boot. Een hele ervaring, maar wel super cool!!! Meteen het een en ander om de oren te kregen qua informatie. Gus heeft me uitgelegd wat hij van mij vandaag verwacht, en buiten het opzetten van de lijnen eigenlijk niet veel meer dan achter in de groep hangen en beetje mee cruisen. Cool, moet lukken. De duik was top! Wat er aan vissen rond zwemt is echt ongelooflijk. Ik zal proberen in de komende weken wat foto’s te stelen van mensen om het te laten zien. Na de duik op de boot de tanken wisselen van de gasten. Nou ben ik niet snel zee ziek, sterker nog, ik ben nog nooit zee ziek geweest, maar werken op de boot tijdens een goede deining is wel wat anders. Conclusie, voor het eerst in mijn leven zee ziek tijdens het wisselen van de tanks…. Ag went wel zal ik zeggen

Gus komt deze keer ook naar mij toe, en zegt, dat hij graag wil dat ik me wat ga bezig houden met de gasten in ons duik groepje, aangezien de Spanjaarden niet echt luisteren naar de instructies. Zo gezegd zo gedaan, en jah, het was inderdaad wel nodig om ze een beetje te sturen. Een onervaren duiker, met camera en een beste stroming tijdens het afdalen via de lijn naar het wrak met problemen om zijn oren te klaren, is niet echt een goed idee, maar we zijn veilig aangekomen. De rest van de duik ging verder top, al moest ik de “ schaapje” wel een paar keer sturen in de juiste richting. Aan het eind alles weer inpakken en deels afbreken voor de terug vaart naar het strand en de duikshop.

Maar de eerste duiken bij de ss Yongala zijn een feit!!!!

Zaterdag 20 okt 2012:

Vandaag een dubbele trip met de boot, en ik zit op de eerste. Op weg naar het strand problemen met het rechter wiel van de trailer, en dus vertraging. Uit eindelijk weten het probleem op te lossen en op naar de duikspot. De duiken waren weer fantastisch!! Blijf een geweldige spot om te duiken, en ik denk ook niet dat het snel gaat vervelen. Omdat het een dubbele trip was, een snelle wissel van de spullen gedaan op het strand, en op naar de duikschool om alles te spoelen. Daarna nog de laatste dingen afronden voor de accommodatie en de dag zat er weer op…. En Zondag is mijn vrije dag, dus lekker relaxen, want studeren kan morgen wel weer………


Zo dat is het voor nu wel…. De volgende week zal ik in de komende dagen wel een keertje doen…. Vergeet niet jezelf te aboneren op de mailing list ;) en laat een reactie achter als je daar behoeft aan hebt. Check ook mijn Facebook voor kleine updates.

  • 26 Oktober 2012 - 09:54

    Johan Breed:

    leuk man,

    we wachten weer af

  • 26 Oktober 2012 - 09:56

    Rita:

    Ha Die Chris,
    Tja.. sommige mensen zijn zo eigenwijs om een blog te nemen... Uiteindelijk toch 'geluisterd' :p

    Maar het klinkt allemaal goed die verhalen. Je hebt het mooi naar je zin en zit flink te leren lees ik wel. Veel succes en we zijn benieuwd naar je nieuwe verhaal.

    Groetjes Rita

    Ps. Doe de visjes de groetjes van mij ;-)

  • 26 Oktober 2012 - 11:52

    Gerjan:

    Wat Rita zei:P

  • 26 Oktober 2012 - 17:11

    Mark Scharringa:

    Klinkt allemaal super, maar ehhhh hebben ze er ook Avaya?

  • 26 Oktober 2012 - 18:19

    Kai:

    Hi Chris,

    wil ook :-) , echt leuk. Veel succes en ik wacht op je nieuwe verhaal.

    Groetjes Kai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christian

Actief sinds 26 Okt. 2012
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 20033

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2012 - 11 Oktober 2014

Australië

Landen bezocht: